Monday, January 22, 2007

Bir ziyaretçimizin gönderdiği hikaye:

Mesaj: "Tuketici haklari konusunda Musteri her zaman hakli mi? sorusunu irdelerken cesitli ulkelerdeki mahkemelik olaylari arastirmislar ve bulduklari belgelerden birisi. Olay gercek...

WordPerfect (Bilmeyenler icin yaziyorum, bilgisayari -elektrikli- daktilo gibi yapan bir programin yapimcisi)... Bu sirketin musteriye yardim hattinda banda alinmis bir telefon konusmasini okuyacaksiniz:

Bu konusma sonrasi WordPerfect gorevlisi isindenkovuluyor. Kovulan gorevli WordPerfecti kendisini "Gerekcesiz" isten cikardigi icin mahkemeye veriyor. Iste bu konusmanin desifresi.

-WordPerfect yardim hatti, buyrun, nasil yardimci olabilirim.
-WordPerfect`te bir sorun oldu.
-Nasil bir sorun?
-Yazi yaziyordum, birden butun kelimeler gitti.
-Gitti mi?
-Yokoldu!
-Ekranda su anda ne goruyorsunuz?
-Hic bir sey.
-Hic bir sey mi?
-Yazdigim hic bir sey ekrana cikmiyor.
-Hala WordPerfect programinda misiniz yoksa programdan ciktiniz mi?
-Bunu nereden bileyim.
-Ekranda bir "C" harfi goruyormusunuz?
-Bir "hece" mi..
-Bosverin. Ekranda yanip sonen bir cizgi var mi?
-Soyledim ya hic bir sey yazmiyor.
-Monitor ustunde yanan bir lamba var mi?
-Monitor ne?
-Ekrani olan yer, televizyon gibi.. Calistigini gosteren kucuk bir lamba var mi?
-Bilmiyorum.
-Monitorun arkasina bakin, oraya bir elektrik kablosu giriyor olmasi lazim. Gorebiliyor musunuz?
-Evet.
-Harika, o kabloyu takip edin duvarda elektrige bagli mi bana soyleyin.
-Bagli.
-Harika. Monitorun arkasina bakinca bagli olan tek kablo mu gordunuz, yoksa iki tane mi?
-Gormedim.
-Tekrar bakar misiniz, ikinci bir kablonunda bagli olmasi lazim.
-Evet buldum.
-Tamam, simdi onu takip edin bilgisayara bagli mi diye bakin.
-Kabloya ulasamiyorum.
-Ulasmayin, bagli mi diye bakabilir misiniz?
-Olmuyor.
-Bir seyden destek alip egilip bilgisayarin arkasina baksaniz...
-Egilmek dert degil, karanlik oldugu icin bakamiyorum.
-Karanlik?
-Ofisin isiklari kapali, pencereden gelen isik yetmiyor.
-Ofisin isiklarini yakin.
-Yanmaz.
-Neden?
-Elektrikler kesik.
-Elektrikler mi kesik. Tanrim..! (kisa bir sessizlik) Bilgisayarin kutusu, kitaplari herseyi duruyor mu?
-Evet dolapta.
-Simdi bilgisayari sokun, aynen aldiginizdaki gibi paketleyin ve aldiginiz dukkana iade edin.
-Durum bu kadar kotu mu?
-Korkarim oyle!
-Peki tamam. Onlara ne diyecegim?
-"Ben bilgisayar kullanamayacak kadar aptalim" diyeceksiniz.

iste boyle, kolay gelsin....."

No comments:

Bu yazıya Not Ver !